본문 바로가기

영어로는 이렇게!

"너는 그냥 몸만와" 영어로 하면?

All you have to do is 동사원형


넌 그냥 ~만 하면 돼.



All you have to do is come.

넌 그냥 몸만 오면 돼.

All you have to do now is just enjoy.

넌 지금은 그냥 즐기기만 하면 돼.

All you have to do is study.

너는 공부만 하면 돼

All you have to do is bring a bottle of wine.

너는 와인 한병만 가져오면 돼.




이 정도로 표현을 정리하면 되겠지만 여기서 의미를 확장하면 훨씬더 다양한 표현을 쓸 수 있다.  All+주어+동사 를 이용한 다양한 문장들을 만들어보자.


All I do on weekends is eat, sleep, and watch TV.

내가 주말에 하는 거라곤 먹고 자고 티비보는거 밖에 없어요.

All I want to do is have some fun.

내가 하고 싶은 건 그냥 재미있게 노는 거 뿐이야.

All I see is just you.

내게 보이는 건 너 밖에 없어.

All I want from you is honesty.

내가 네게서 원하는 것은 솔직함 밖에 없어.

All I want for Christmas is be with my family.

그녀가 크리스마스에 원하는 것은 가족과 함께 있는 거 밖에 없어.

All I want for Christmas is you.

내가 크리스마스에 원하는 것은 너 밖에 없어.

All I think about is money.

나는 허구헌날 돈생각 밖에 안해.

All you’re interested in is yourself, isn’t it?

니가 관심 있는 건 너 자신 밖에 없지, 그지?

Is that all you have to say?

할말이 그거 밖에 없냐?

All she has left is her daughter.

그녀에게 남은 것은 딸 밖에 없어요.

All you need is a change.

너에게 필요한건 변화 밖에 없어.

All I say to my neighbors is “hi”.

내가 이웃에게 하는 말은 인사 밖에 없다.

All I wanna tell you to do is do your best.

내가 해줄 말은 최선을 다하라는 것밖에 없다.